FÖRVANDLINGEN...

Som ni kanske vet så har jag den senaste tiden ägnat mig åt att få ordning i min scraphörna. Jag kan säga att jag har varit lite bortskämd tidigare med att ha haft tillgång till ett helt eget rum här hemma. Men efter mycket velande så bestämde jag mig för att ge vika och låta barnen få ett varsitt rum istället. Detta ledde till att jag fick flytta in i tvättstugan : (   Men vad gör man inte för husefriden?? Som ni kanske förstår så är det betydligt mycket mindre i tvättstugan och det har inte varit så lätt att få plats med allt som jag vill ha i min närhet. Jag började med att endast använda en liten del av tvättstugan men nu har jag brett ut mig över halva. Väggarna var inte så inspirerande precis så jag bestämde mig för att måla om och fixa till så gott det gick i min lilla vrå. Idag tänkte jag bjuda er på en liten rundvandring i min egen lilla scraphörna. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum...

Så här såg det ut då jag hade tömt ut det gamla och skulle till att börja måla:

Så här ser det ut idag:



Här kommer lite fler bilder:

På denna hylla förvarar jag de "maskiner" som jag använder mest dvs Cuttlebug, Quickutz-tången, BIA, DreamCutz osv...



Här förvarar jag de senaste korten mm som jag har skapat samt de blommor som jag oftast använder som dekoration.



Här förvarar jag en del knappar, brads och lite annat smått och gott:



Här har jag två tavellister uppsatta ovanför mitt "bord". Här har jag det som jag använder oftast. Små dekorartioner som knappar, nålar, brads mm förvarar jag i små burkar för att få en bra översikt:



Denna snurra är helt gudomlig! Den rymmer massor av bra saker. Jag förvarar t ex saxar, dymo, öljettsättare, verktyg, pennor, lim, embosspulver och mycket mer i denna:



Denna lilla "verktygslåda" är ett av mina senaste inköp. Perfekt att ha framme på bordet, den slukar massor och det är lätt att hitta i den:



Så här ser den ut då man fäller upp den:



Här är min bokhylla, här förvarar jag mina stämplar (omonterade i de svarta pärmarna) Quickutzdies, tidningar, rosor, ProMarker pennor, dekorationer, skärmaskiner, stansar och mycket, mycket mer:



Mina rosor förvarar jag i dessa burkar, lätt att hitta det man söker:



I denna byrå förvarar jag massor av smått och gott, det är allt i från blommor, glitterlim till kuvert och cellofanpåsar:



I dessa röda hattaskar förvarar jag t ex Punchinella, stämpeldynor och lite annat smått:





Här förvarar jag mina mönstrade papper samt även cardstock, tyvärr så är det inte så bra sorterat bland alla papper ännu:



Här ser ni en liten närbild på min bandförvaring, den absolut bästa jag provat hittills. Banden är trädda på en liten plastbrick som sedan sitter i en öppningsbar ring. Det ger en bra översikt över vilka band man har samt att de håller sig släta och fina:



Här har jag en del av mina brads framme, varierar lite här efter vad jag är inspirerad av:



På denna lilla hylla har jag lite knappar, brads, shimmer, sammetspulver mm:



Här hänger en del av mina chipboards, stickers, pärlor mm:



Detta skåp har jag nyligen investerat i, tar liten plats men rymmer mycket:



Dessutom blir det ett litet extra bord som kan användas om jag får pysselsällskap:

Längst in har jag en liten "minibyrå" för allt småplock, samt att jag förvarar foton som någon gång skall scrappas:

I hyllan längst upp i skåpet förvarar jag de "maskiner" som jag bara använder ibland, t ex embossfön, Revolution, Silhoutten, lamineringsmaskin mm:



Ja, det var en liten rundvandring i min scraphörna. Än så länge trivs jag väldigt bra, men jag kommer hela tiden på nya projekt så vem vet vad som händer härnäst...

Ha en trevlig helg och ta hand om varandra!

KRAM




Kommentarer
Postat av: Muurikka

Superfint!!! :)

2010-03-12 @ 15:42:41
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Wow, vad fint! "Verktygslådan" undrar vad det är för någon? Var har du köpt den?



Trevlig helg!

2010-03-12 @ 16:03:36
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Anna M

"Verktygslådan" kommer från Panduro! Jag kan varmt rekommendera den : )

2010-03-12 @ 16:28:11
URL: http://stampelanna.blogg.se/
Postat av: Katarina Skylare

Hej!

Vad himla fint det blev! Eftersom jag mycket väl känner till hur mycket saker du har undrar jag bara "varihelafridenhardugjortavallasakernasomduhadeidetförrarummet?"

Har du magasinerat dem eller....

Tack för senast. Vilken härligt dag!

Hör av dig när uppsatsen är klar så bokar vi en träff.

Kram Katarina

2010-03-12 @ 19:38:05
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Carin

Halloj! Vilket underbart organiserat pysselrum! :D Jag håller till i vårt kontor som alltid är i kaos?! Behöver framförallt köpa mig en arkivvagn! Och hålla efter bättre... men man rycker ju i allt när man skapar.. fniss.. :) Får jobba på saken! :D Tack för snäll kommentar, jag blir så glad att du gillar mina alster! :D Hoppas kunna göra några kort i helgen! Ha en härlig helg! Kram!

2010-03-12 @ 22:25:16
URL: http://sprallokort.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ååååå vad fint du har det, tack för att du visar!

2010-03-13 @ 07:40:27
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: lenislenis

vilket härligt scraprum du har!

2010-03-14 @ 01:43:26
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

TACK för rundvandringen, tycker att du har en härlig hörna!

2010-03-14 @ 07:57:42
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Pillan

Vilket härligt strukturerat pysselrum! Mycket bra tips med verktygslådan! Du har verkligen mycket saker att organisera! och så den söta ROSA CB:n!

2010-03-15 @ 08:28:16
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Pillan

Hej igen! stämplarna kan du köpa hos kortmakaren.

2010-03-15 @ 09:26:59
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Pysselrutan

Vart tog tvättmaskinen vägen ?

Hoppas att jag snart får komma å provpyssla i ditt jätte fina pysselrum.

2010-03-15 @ 15:04:35
Postat av: Nina

WOW VAD DINT DU FÅTT DET!! Underbara förvaringslösningar och fantastisk ordning! Kanske skulle anlita dig för att få lite ordning i mina saker!!!!! Inspirerande scraprum!! TACK för att du delar med dig:D

2010-03-17 @ 14:56:53
URL: http://ninashobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Erica alias ica86

Jätte fin pysselhörna du har :p du kan få komma hem till mig och göra om mitt vett ja hehe.. jag flyttade ner mitt pysselrum en våning ner tanke de va så ensamt på över våningen och tapeterna i de rummet var så skrikiga så man fick ont i huvudet varje gång... Och det är typ träväggar här men får inte upp någonting skruvarna bara går igenom men har en betong vägg och den är den jobbigaste.. Men ska försöka hitta någon bra förvandling av min lilla hörna...Rosa cuttlebuggen är ju så snygg ska hämta min den 28e slipper ja frakten för de e mässa här i hbg :d Är inte du en sådan liten rosa brud?? tanke CB, squeeze i rosa hehe



Kramar

2010-03-17 @ 16:11:48
URL: http://surpricebox.com
Postat av: Marie Kristoffersson (Majje)

WOW!! Vilket rum! Jag som tycker att jag har mycket maskiner och grejor, men inte jämfört med dig. Tack för att du visade.

2010-03-18 @ 12:45:45
Postat av: ulrika_m

Fanatstisk pysselhörna! Den snyggaste jag sett på bra länge. Massor med fina förvaringstips som jag absolut kommer att ta till mig. Tack för inspirationen!

2010-03-21 @ 09:19:33
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Renate

Åh vilket underbart rum!!!Så fint och så välorganiserat :)

2010-06-01 @ 12:27:37
URL: http://systeryster77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0