JAG LEVER....

Tro det eller ej, men jag finns kvar.
Sommaren är över och så även Bloggtorkan.
Det går inte att ha det så här, har man en blogg så har man även lite ansvar. Jag ska ta mitt ansvar nu, jag lovar.
Jag vet, ni har hört det förut... men den här gången menar jag allvar.
Så vad har då hänt den senaste tiden. Ja, jag börjar bli till åren så minnet sviktar lite då och då. Men i stora drag kan jag säga att sommaren har varit helt underbar. Jag har jobbat och pluggat men försökt att klämma in lite ledigt här och där. Jag och Albin hade en liten minisemester tillsammans med grannen Malte och hans mamma Veronica i Stockholm några dagar. Det var riktigt härligt och trevligt. Vi åt god mat, bodde på hotell, gick på Grönan och myste hela tiden. Grabbarna var så duktiga, inget tjafs eller gnäll. Glada barn ger glada mammor : ) Annars så rullade sommaren på och vi gjorde några små äventyr ibland men ingen större, långresa. Hoppas att vi tar oss iväg nästa sommar istället.

Jag har börjat skolan igen. Det känns helt okej, men lite trögt. Det är inte så roligt innehåll på den här terminen, men jag får vara glad att jag har kommit så här långt. Det är bara två terminer kvar!!! Så om allt går som det ska så är jag klar till våren, Maj 2010. Det ska bli så skönt, men samtidigt är det lite nervöst att ta steget ut som lärare. Ska jag kunna ta det ansvaret alldeles själv??? Nåja, jag har fortfarande lite tid på mig.

Pysselfronten har varit väldigt lugn under sommaren, men nu är jag igång igen. Jag har kommit igång och scrappa, det är jätte skoj. Jag har gjort några LO:s till barnen. Jag har inte hunnit fota dem ännu, men ska göra det så småningom och visa er. Jag har även hunnit med några kort. Så jag har inte helt legat på latsidan.

Som några av er kanske minns så gick jag med i en vadslagning med några grabbar. Jag kan säga att min chans att vinna blev lika med noll. Jag gick ut hårt och förlorade stort! Men nu har jag tagit nya tag igen. En ny vadslagning med nya utmanare. 10 kg ska bort innan jul, annars får jag böta 500 riksdaler. Jag har varken lust eller råd att förlora. Så nu har jag bytt taktik. Jag har skrivit in mig hos Viktväktarna och jag har börjat träna "lagom". Jag har insett att det är de små förändringarna som består. Än så länge går det ganska bra. Jag har sedan 24/8 gått ner 3 kg. Låter kanske inte så mycket, men det är en bit på väg. Det får hellre ta lite tid bara det blir av.

Har idag börjat dagen med en härlig och uppfriskande morgonpromenad och skall nu avnjuta en nyttig lunch!

Må så gott och ta hand om varandra där ute i världen!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Katarina "amospersson"

Nejmenhejsan!

Vad skådar mitt norra öga? Jag blev så förvånad när jag klev in här och det var uppdaterat. Men jag blev också väldigt glad! Så kul att du bloggar igen. Nu vill jag också se sommarens skapelser.



Skapa och skapa ska man ju göra tillsammans, eller hur? När, var och hur?



Dessutom är jag i behov av att göra mig skuldfri och jag är, som alltid, i behov av ytterligare shopping....



Kram Katarina

2009-09-15 @ 23:31:32
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Katarina "amospersson"

...bra jobbat med kilona! Självklart kommer du att vinna det där vadet. Tänk vad mycket pysselsaker man kan få för en femhundring...



Kram igen,



Katarina

2009-09-15 @ 23:33:07
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad duktig du är!!! Men det är inte bara prestation man ska se det som utan att välmåendet kommer mer och mer. Då blir det inte längre måsten när man tänker på träning utan man gör det för att det känns så bra! Viktigt att man tycker träningsformen är rolig, då kommer det av sig själv. Jag såg nog att det lös i dina ögon när momoney tog hem priset i midsomras, så jag förstår att du är revanchsugen. Om du verkligen har bestämt dig nu så kommer du att fixa det alldeles galant.



Spännande att få se dina alster framöver.



Kramar i massor!!!

2009-09-16 @ 11:24:46
URL: http://hanna8008.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0