DETTA TRODDE NI INTE...

att det skulle komma ett nytt inlägg redan nästa dag!! Men skam den som ger sig, jag gör så gott jag kan. Att jag dessutom har fått underbara kommentarer från två härliga tjejer gör mig ännu mer motiverad till att fortsätta blogga. Just nu sitter jag och avnjuter en härlig och god lunch. Tänkte att jag ska dela med mig av receptet på en god, nyttig och snabb lunch. Helt klart en av mina favoriter och ett egenkomponerat recept (finns antagligen 1000-tals andra likadana, men so what?!) För er som är viktväktare skriver jag även ut pointsvärdet!

1 bakad potatis (går bra att baka i ugn eller micro) 2points
1/2 äpple (skalat) 0 points
1/2 rödlök 0 points
Kräftstjärtar i valfri mängd 3 points
3 msk keso 4% 1 points
3 msk fraiche 8% 1 points

Baka potatisen.
Hacka äpple och rödlök.
Blanda äpple, lök, kräftstjärtar tillsammans med keso och fraiche.
Krydda med salt och peppar.

Vill du lyxa till det lite extra kan du toppa med några räkor!

Ät och njut!


Tyvärr så har jag ingen bild att visa på denna goda mat, jag för hungrig och kameran var för långt borta : )

Idag hade jag tänkt mig en mysdag tillsammans med mina små älsklingar. De fick vara lediga från dagis. Men Wilma började direkt att tjata om att få vara hos morfar och mormor, vilket morfar inte kunde säga nej till. Albin har lekt tillsammans med Malte hela dagen. Jag sitter här vid datorn och får inget vettigt gjort!
Det var den mysdagen?!?!

På återseende!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Katarina "amospersson"

Nejmen nu tror jag väl du blivit tokig! Två nya inlägg på två dagar. Passa dig så du inte från bloggarmbåge....



Skämt åsido, vad kul att du är på G igen, i många bemärkelser. Det där receptet ska jag spara. Det känns också lite ovanligt med VV nu för tiden. På mitt jobb är det GI, ISO, Itrim och LCHF som gäller. Att äta vanlig husmanskost känns nästan exotiskt.



Heja på, det där fixar du! Du kan ju inte förlora två vad på raken...



God natt,



Katarina "amospersson"

2009-09-16 @ 22:47:57
URL: http://amospersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0