VÄNNER...

är något man ska vara rädd om. Det är lätt att man bara tar varandra för givet. Med tiden så vet man vilka som är ens riktiga vänner, vilka som finns där när man behöver. Jag har tack och lov sådana vänner och jag önskar att det fanns mer tid och möjlighet för att vårda dessa relationer. Men tyvärr så är vi alla upptagna med olika saker vid olika tillfällen. Men som tur är så vet vi var vi har varandra, vi blir glada när vi så väl tar oss tid att träffas eller bara tar tag i ett telefonsamtal för att höra hur det är. En av mina vänner har betytt väldigt mycket för mig den senaste tiden och jag ville visa min uppskattning för henne. Jag köpte ett halsband till henne och knåpade ihop ett litet kort. Det är ingen "stor" present i sig, men ändå ett litet bevis på min uppskattning. Hon är en väldigt bra vän som alltid finns nära till hands. Vi kan umgås i alla möjliga situationer och vi kan prata om allt mellan himmel och jord. Vi kan stötta varandra i både glädje och sorg. Det är sådana vänner jag tycker att vi alla ska vara rädda om. Vänner växer inte på träd!
Dagens inlägg vill jag tillägna ALLA mina vänner, ingen nämnd och ingen glömd! Hoppas att ni alla mår bra, även om jag inte alltid kommer till handling så finns ni i mina tankar varje dag. Ni är alla guld värda!

I övrigt så rullar vardagen på för fullt. Jag har gjort klart min VFU för den här terminen. Jag hade fyra underbara och lärorika veckor på Fjällängsskolan. Ett strot tack till Ewa och Lena som har förgyllt dessa veckor!
Den här veckan har jag försökt att komma igång med mina studier. Har även haft sjuka barn, så det har gått lite trögt med skolan. Nu är det bara att hålla tummarna för att alla får vara friska.
Nej, nu ska jag ta tag i mina studier och sen ska jag sortera kläder och skor. Man kan knappt komma in i våran hall, så det behövs en rejäl rensning av alla onödiga jackor, udda vantar och allt annat som tar plats : )

Må så gott och njut av livet!
Krama dina vänner!

Här är en bild på kortet som min vän fick: (tyvärr blev skärpan inte den bästa)

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Skylare

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MIN VÄN! Jag hade tänkt att ringa dig men jag har varit till Umeå och vänt idag och nu är det försent.

Många grattiskramar från Katarina

2009-12-02 @ 22:02:04
URL: http://amospersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0