VART TOG DETTA ÅR VÄGEN...

undrar jag. En vecka kvar till jul och jag har inte ens insett att det är December. Tiden bara rusar iväg och det finns massor att göra, men hur ska man kunna hinna allt?? Varför är det alltid så stressigt innan jul? Julen kommer i alla fall, hur mycket vi än har hunnit eller inte. Tack och lov så känner jag att jag inte bryr mig så mycket detta år. Jag har insett att dygnet har bara 24 timmar och det är jag själv som väljer hur jag spenderar dessa timmar. Vad vill jag få ut av mitt liv?? Vill jag bara stressa runt och må dåligt av allt som inte blir gjort eller vill jag ta det som det kommer och njuta samtidigt. Jag vet inte hur ni andra vill ha det men jag väljer i alla fall att sänka kraven på alla "måsten" och passar istället på att njuta. Att jag pluggar 100%, jobbar extra minst varannan helg samt lite då det finns extra tid över : )  Jag har två små söta, livliga barn och allt annat som hör livet till gör att jag måste PRIORITERA. Det är dessutom väldigt enkelt, det är helt enkelt så att mina barn går före allt annat! Studierna måste jag fixa för att jag ska få den utbildning jag vill ha, jobba extra måste jag göra för att få lite pengar att leva för. Allt annat får gärna finnas i mitt liv i den mån det finns plats. En sak som jag har valt att prioritera bort i år är JULKORTEN. Det finns ingenting som kan ge mig så mycket dåligt samvete som dessa julkort. I år blir det inte ett enda julkort som skickas! Det känns så skönt att ha tagit det beslutet. Jag ska istället ägna min pysseltid till att scrappa åt mina små älsklingar : )  Då njuter jag av varje sekund och jag vet att resultaten uppskattas väldigt mycket av Albin och Wilma. De älskar att sitta och bläddra i sina album.
Nu ska jag försöka hinna med lite studier innan jag får lunchgäster. Imorgon och på fredag ska jag skriva tenta och sen är det jobb i fyra dagar och en hel del barnkalas. Albin fyller snart 5 år, min lilla pojke blir stor. På lördag ska han iväg på två kalas hos sina kompisar och på söndag ska han ha sitt eget kalas. På onsdag ska vi ha "lilla julafton" här hemma för oss själva i familjen. Vi ska bara äta gott och mysa med varandra. Albin vill spela Bingolotto på uppesittarkvällen, jag måste fundera lite över den önskningen : )  Men vad gör man inte för att glädja sina barn?!

Må så gott och stanna upp i julstressen, ta ett djupt andetag och NJUT!

Här kommer lite bilder från detta år...

Här är jag och Albin på semester i Stockholm



Här är Wilma när vi är på Beppe Wolgers muséum

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Men sötaste ungar! Du är söt du med Anna :)

Ha det gott i jul och rätt inställning Anna, kram!

2009-12-18 @ 05:50:53
Postat av: Mela

Åååå vilka söta barn.. =)

Hoppas allt e bra me er, och ta de lungt nu i julstressen...



Kram

//Mela från viken

2009-12-18 @ 08:47:15
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0