JAG LEVER...

men det har varit en tung vecka med en rejäl förkylning. I drygt en vecka nu har jag varit dunder förkyld. Jag for till Stockholm förra helgen och var på Formex mässan. Jag var visserligen redan sjuk när jag for men den resan gjorde mig inte bättre. Det hela började med att jag kände mig lite tussig på onsdagen, jag kollade febern och insåg att jag hade 39,8 grader. Inte så skönt! Min förhoppning var att jag skulle bli bättre till fredagen då jag skulle flyga till Stockholm. Det var nog bara min tjurighet som gjorde att jag "kände mig frisk" så vi for iväg. Jag, Wilma och min kompis Madelené begav oss iväg. Väl uppe i luften började Madde må illa, hon mådde riktigt illa så hon var tvungen att använda den lilla fina papperspåsen som finns i stolsryggen framför. Jag var nog inte någon bra vän just då för jag kunde helt enkelt inte hålla mig för skratt, det är sådant som jag bara har sett på film. Men jag tyckte lite synd om henne i alla fall. När vi sedan stod och väntade på vårat bagage på Arlanda, skämtade vi om filmen sällskapsresan och sa att snart stannar bandet och vi blir utan bagage. Mycket riktigt, bandet stannar och där står vi utan barnvagn! På något konstigt sätt hade de lyckats slarva bort min barnvagn. Östersunds flygplats är inte så stor och dessutom gick det endast flyg till Stockholm då vi for så jag förstår inte hur svårt det kan vara att få med en barnvagn. Det är ingen liten sak precis! Nåja, där stod vi med lilla Wilma i famnen och hade varken vagn, varma kläder, filtar eller bärsele till henne. Mannen som tog emot mina klagomål var inte så vidare hjälpsam från början, men efter ett tag erbjöd han mig en låne vagn. Det var ju vänligt förutom att det endast fanns sulkyvagnar, lilla Wilma skulle ju ramla ur direkt. Så tack men NEJ tack! Jag fick bära henne i famnen helt enkelt. Trots att en 3 månaders bäbis inte väger så mycket så blir det tungt i längden. Som tur var så skulle vi träffa Maria när vi kom in till stan och hon var så snäll att hon for hem och hämtade sin barnvagn så vi fick låna den. TUSEN TACK MARIA!
Vid 22 tiden på fredag kväll kom i alla fall min vagn till rätta och jag fick den utkörd till hotellet, men då var den TRASIG! Flyg aldrig med SAS om du skall ha en barnvagn med dig!
På lördag var det dags för Formex, tyvärr så vaknade jag och upptäckte att jag inte hade någon röst. Jag var så hes att jag inte fick fram ett ord! Men tjurig som jag är så fick inte det hindra vårat mässbesök. Vi for iväg och hade en trevlig dag på mässan. Ett stort TACK till Wilmas faster med familj som ryckte ut som barnvakt!  Det fanns hur mycket som helst att titta på, massor av nya spännande saker. Självklart var jag tvungen att beställa hem en hel del. Det blev bland annat några nya stämplar, papper, kort och annat smått och gott. Jag har nyligen fått hem en ny underbar maskin Bind It All, (se bilden här nedan) har inte hunnit provat den än men jag ska göra ett försök under dagen. Jag ska förbereda en del projekt inför kommande onsdag då jag ska ha en inspirationskväll med Alla hjärtans dag tema. Det finns fortfarande några platser kvar om du vill vara med! Läs mer på www.stampla.se
Nåja, Stockholms resan var bra trots alla omständigheter. Ni har fått en liten förkortad version av den här, jag vill inte tråka ut er helt och hållet! Men ni kanske förstår varför det inte har hänt så mycket här på bloggen, jag har inte haft så mycket ork pga förkylningen.
Jag har även utsett vinnarna i min "PIF" tävling, vinnarna är "ZIZZI" och "VILDAELLA"
Grattis till er tjejer! Maila in era adresser till mig på [email protected] så skickar jag ett litet överrasknings paket till er.
Jag lovar att jag ska återkomma med lite bilder på vad jag skapar till inspirationskvällen. Dessutom kan jag meddela att det snart dyker upp en hel del fina kort som mina DT medlemmar har skapat, jag har en hel hög som väntar på att bli scannade!
Må så gott!

Här är den nya underbara Bind It All maskinen! Vill du oxå ha en sådan? Den finns att beställa hos www.stampla.se inom en snar framtid, kan du inte vänta?? Skicka ett mail till [email protected] så ordnar vi det!


image66

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Vilken otur ni hade med barnvagnen=(. Får mej att tänka på min väninna som for till USA på nån sorts kryssning. När dom kom fram så var barnvagnen så förstörd att den inte gick att fälla upp + att ena hjulet var borta...hur man nu lyckats med det... Deras dotter var då 9 månader och rätt tung och först 1 dag senare fick dom en lånevagn. Sen till råga på allt så fick inte små barn bada i båtens pool överhuvudtaget, så deras 2 veckors kryssning var mest inomhus. Jag kan inte förstå hur dom lyckas förstöra en vagn? den ska lastas ombord och flygas iväg sen är det klart...knäppt...
Iallafall, jag hittade hit via Helenas sida=)
Det är jättefina kort du gör!!
mvh
Malin

2008-01-27 @ 22:11:34
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Pysselrutan

Hoppas att pysselkvällen/kursen igår gick bra & att inspirationen sprudlade för fullt.

2008-01-31 @ 16:18:22
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0