LITE BILDER FRÅN...

Scrapkryssningen som jag och Annika var på tänkte jag bjuda på idag. Vi hade en helt underbar helg, trevlig resa med massor av pyssel, god mat, gott vin och trevliga människor. Ett stort tack till www.scrapgalen.se som anordnade denna underbara resa! Jag längtar redan tills nästa gång :)
Vi fick möjlighet att gå fyra lärorika och inspirerande kurser och jag kommer nu visa er bilder från en av dem.

En av kurserna var "Klet och kladd" med webbmoster Helene. Åhh vad jag älskade denna kurs!! Det var hur kul som helst att släppa loss med massor av färg. Vi fick ett paket som innehöll en hel del vackra papper från Echo Park, dessa papper kan man inte få nog av ;) Dessutom fanns det en massa annat smått och gott i påsen, canvas rundlar, wellpapp, stickers mm. Vi fick möjlighet att använda oss av StudioPaints läckra färger och Gesso. Jag har inte riktigt kunna släppa tanken på dessa underbara färger sen dess och har nu insett att jag kan inte fortsätta mitt scrappande liv utan dessa underverk. Så ett litet tips från mig är att ni genast surfar in till www.scrapgalen.se och beställer ALLA färger, det gjorde jag!!
Vi släppte som sagt loss med färgerna på alla möjliga vis, blandannat så stämplade vi med hjälp av bubbelplast och toarullar. Vi använde oss även av glimmermist, som jag valde att spraya på vissa delar av min cardstock.

Så här blev min LO:



Här nedan ser ni en detaljbild på det som är stämplat med hjälp av bubbelplasten.



Här nedan ser ni ett av de områden som jag sprayade med glimmermist.



Här nedan ser ni en detaljbild på en av canvasrundlarna, den är målad med Gesso och StudioPaints akrylfärger. Jag har även stämplat med en toarulle på den för att få lite extra effekt.



Ja, detta var min första LO som jag har gjort med hjälp av akrylfärg men INTE min sista vill jag lova...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0