SISTA VECKAN...

med semester har tagit sin början. Tänk att tiden går så snabbt när man är ledig. Den här veckan innehåller en hel del jobb och "måsten" men erfarenheten säger att det mesta kommer vara ogjort när veckan är slut. Hur som haver, det har varit underbart med lite ledig tid tillsammans med familjen, det är inget som vi är bortskämda med sedan tidigare. Vi var som ni såg i förra inlägget på en liten tur till Mellbystrand och Mora. Veckan som har gått har spenderats på hemmaplan med en liten dagstur till stugan. Barnen blev kvar i stugan hos Mamma och Pappa i några nätter, Albin kom hem igår och Wilma kommer hem på onsdag. Tänk att det blir så tyst och tomt här hemma utan barnen. Självklart är det skönt att få lite egen tid tillsammans med Patrik men man börjar längta efter barnen direkt. I lördags var vi på kalas hos världens bästa Hanna som fyllde 30 år igår. GRATTIS till henne! Det var ett jättelyckat kalas. Vi började med att köra gokart och det var en tävling som avgjordes med blod, svett och kanske en och annan tår (i hemlighet). Jag körde inte, men jag var en av de duktiga hejarklacksmedlemmarna samt att jag tog på mig rollen som pressfotograf. Kalaset fortsatte sedan hos Hannas Mamma och hennesa sambo. Vi fick avnjuta en underbar middag och det var ett glatt och trevligt gäng som umgicks till nattens timmar. Självklart hade jag gjort ett kort till Hanna, men jag glömde tyvärr att fota det innan jag gav bort det :( så något bildbevis på det kan ni inte få.
Som sagt, nu är första dagen på sista semesterveckan inledd. Det är med blandade känslor måste jag säga. Självklart är det helt underbart att få vara ledig med familjen och mysa hela dagarna men jag ser även fram emot att få börja jobba nästa måndag. Jag ska som många av er redan vet börja ett nytt och spännande jobb. Jag har haft turen att få ett vikariat som lärare i ett år. Jag ska börja jobba på en skola i Brunflo, där ska jag få vara klasslärare åt en åk 1. Det ska bli så roligt! Men det känns lite pirrigt och nervöst, tänk vilket ansvar det är!! Men jag är en sån person som älskar utmaningar så det passar mig perfekt :) jag tror att jag ska ta mig en liten tur dit i slutet på denna vecka för att få träffa rektorn lite och se vilket klassrum som jag ska ha och lite andra detaljer som behöver fixas innan det kör igång på riktigt. Det som känns lite vemodigt är att jag inte kan vara med på Albins första dag inom skolan, han börjar förskoleklassen om två veckor. Min lilla pojke har blivit stor!! Det svider lite i en mammas hjärta när barnen når olika milstolpar här i livet. Men som tur är så har mina barn världens bästa pappa och han kommer finnas vid Albins sida hela dagen :)
Sent på kvällen igår fick jag ett litet ryck i mina pysselfingrar, inspirationen infann sig helt oväntat och jag slog mig ner i min lilla hörna. Under hösten som kommer ska jag vara kursledare på några scrapbookingkurser hos stadens Pandurobutik och igår passade jag på att förbereda lite material. Jag knåpade ihop två stycken LO´s. Jag ska fota dem och visa er så snart jag kan. Men det finns fortfarande bilder kvar sen utmaningen som ni får ta del av idag. Nu ska jag försöka komma ur morgonrocken och få något gjort, jag hade tänkt plocka jordgubbar idag men vädret är inte på min sida :(

Må så gott och ha en härlig vecka!
Kram

Bidrag nr 16


Bidrag nr 17




Kommentarer
Postat av: Rimna

Grattis!

Du blev vinnaren i min utlottning!

Maila din adress till mig så kommer det ett paket på posten.



Ha en fin dag!

Anna Maria / Rimna

2010-08-13 @ 08:39:56
URL: http://rimna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0