JAG LEVER...

och det har jag verkligen kännt den senaste tiden. Jag ber om ursäkt för att jag varit osynlig här i bloggen den senaste tiden. Det har varit så mycket med skolan. Men nu är jag ÄNTLIGEN färdig med examensarbetet, vi fick veta i tisdags att det är godkänt och klart. Gissa om det känns underbart?! Den här veckan har jag haft fullt upp med en hemtenta, den har verkligen tagit knäcken på mig. Den var ganska svår och omfattande. Men nu är även den färdig och jag ska alldeles strax skicka in den för bedömning. Nu är det bara att hålla tummarna, blir den godkänd är jag så gott som helt klar med min utbildning. Jag ska ha 10 dagars VFU (praktik) och två dagar till i Härnösand med redovisningar, sen gott folk är alla dessa år över. Jag får min EXAMEN!! Jag kan knappt tro att det är sant, jag är snart färdig lärare. Det känns helt underbart samtidigt som det känns lite gruvsamt och nervöst inför vad som komma skall. Men mest av allt känns det roligt och spännande, att äntligen få ge sig ut i verkligheten och få arbeta med barnen.
Igår efter allt tentaskrivande tyckte jag att jag hade förtjänat en stund i pysselhörnan. Jag har länge gått och suktat efter alla underbara "pyramidkort" som dyker upp lite här och var. Igår tog jag mig i kragen och gjorde ett försök med ett sånt kort. Tyvärr så hittade jag ingen mall att utgå ifrån så jag fick sitta en stund och klura ut hur jag skulle göra. Efter mycket mätande och många svordomar fick jag till en mall som fungerar. Här nedan ser ni resultatet. Jag har inte hunnit med att dekorera insidan ännu så ni får nöja er med att se utsidan så länge.
Vill även passa på att önska er alla en underbar helg och en trevlig Valborgsmässoafton, men akta er för elden - den bränns!

KRAM PÅ ER!





TACK FÖR BESÖKET! Lämna gärna ett litet avtryck innan du surfar vidare...
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vilket fantastiskt alster, sådant har jag aldrig sett förut.

Ser fram emot den 14 maj :)



KRAM!!!!

2010-05-01 @ 09:06:25
URL: http://hanna8008.bloggsida.se
Postat av: Katarina Skylare

Hej Fröken!

Herregud vilket kort! Jag skulle aldrig få till det ens med en mall.

Vi var så trötta på Valborgsmässoafton att vi inte orkade gå och titta på någon brasa. Tjejerna stupade före åtta.

Vi hörs, kram Katarina "som jobbar idag - fullt ös -deklarationstider"

2010-05-02 @ 11:15:53
URL: http://amospersson.blogspot.com
Postat av: Pysselrutan

1000,1000 tack för en mysig & lärorik kväll.

Dessutom gott vin.

Tänk att jag oxå med din hjälp lyckades göra ett pyramidkort.

Hoppas att det inte dröjer så länge tiil nästa pysselkväll.

2010-05-02 @ 14:25:54
URL: http://pysselrutan.blogg.se/
Postat av: AnnaLisa Bad

Grattis till examen!Vilket fint pyramidkort du gjort.Ha en bra helg...:))

2010-05-12 @ 16:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0