ÅNGEST...

är vad jag har just nu. Imorgon är det åter igen dags för att åka till Härnösand : (
I vanlig ordning känns det som pest och pina, jag vill INTE!! Men tyvärr så måste jag om jag ska kunna bli färdig med min utbildning någon gång under detta livsskede. Men jag ska försöka se det positivt... Jag har varit iväg en vecka denna termin och efter denna gång så har jag bara två tillfällen till och sen är denna termin över. Alltså har jag i princip klarat av hälften snart : )
Synd bara att det är massor som ska göras oxå under denna tid, vilket jag måste erkänna att jag inte har gjort under dessa veckor hemma. Håller nu på och packar och borde väl även försöka sova några timmar innan avfärd, men tänkte att jag skulle hinna skriva några kloka ord här först.
Jag har en mycket god och klok vän som heter Katarina, ni kan kolla in hennes blogg här http://www.amospersson.blogspot.com/ när jag i vanlig ordning gjorde ett besök hos henne så nämnde hon två andra bloggar som jag tittade in hos. Jag trodde aldrig att tårarna skulle sluta rinna, jag fick helt enkelt inte stopp på dem. Gå in och besök dessa bloggar http://mammamelissa.blogg.se/ och http://johbur.blogspot.com/ 
Ingen människa kan besöka dessa bloggar helt oberörda. Det är två starka och modiga kvinnor som skriver om något så svårt och fruktansvärt som att mista sina älskade barn. Jag fick mig en rejäl tankeställare när jag läste detta och insåg än en gång hur vi tar livet för givet och inte visar våra nära all kärlek de förtjänar tillräckligt ofta. Jag är mycket imponerad av dessa kvinnor som orkar gå vidare i livet och dessutom delar detta med oss andra människor. Vi kan alla lära oss något och vi måste kämpa vidare med våra liv oavsett vad som händer, vi får hoppas att det är sant som många säger att vi blir starkare av motgångar.
Som sagt besök dessa kvinnor!

Nu ska jag återgå till min packning och sedan ska jag pussa och krama mina barn än en gång!

Ta väl hand om varandra och må så gott!

Kram

PS: Jag bjuder på en bild av ett kort som jag knåpat ihop för några dagar sen. Annars är jag mest inne på att scrappa just nu. Har gjort två nya LO´s i helgen. Albin blev så nöjd med resultatet : )
(som vanligt ber jag om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, jag ska köpa en ny kamera... SNART!)


Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Tack, tack för en ljuvlig middag hos er.

Å ang pysslandet, så ska jag försöka att knåpa ihop 2 kort denna vecka. Hoppas att vi kan pyssla tillsammans, när du kommit hem fr H-sand.

2009-09-28 @ 10:40:11
URL: http://pysselrutan.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Hm, funderar på om jag ska våga mej på att besöka dessa 2 bloggar. Jag är en lipsill och gråter hur lätt som helst, så det låter inte som om det är något för mej men å andra sidan är jag nyfiken av mej så det blir nog en koll med ett öga. Sött kort du gjort förresten. Kram Cathrin

2009-10-07 @ 21:42:30
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Mel@

Visst e de jobbit å vara ifrån barnen ?!?

Men alla växer av det, du och även barnen..

Tror vi föräldrar tycker de e jobbigare än barnen ;)

Lycka till med allt..



KraaaaM

Mela från Viken

2009-11-03 @ 16:12:50
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0