KRAM

Här kommer ännu ett kort som har stått i bokhyllan ett tag. Efter att ha gjort detta kort insåg jag att jag var i stort behov av en "shapecutter" från Fiskars. Det är en mycket bra investering! Det är hur enkelt som helst att skära ut olika former, cirklar, ovaler, rektanglar, hjärtan osv.
När jag gjorde detta kort så hade jag inte någon shapecutter utan fick istället sitta och rita samt skära ut hjärtat och cirkeln för hand. Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och köpt några olika mallar, men saknar fortfarande mallar för att kunna skära ut liknande hjärtan som jag har ritat här. Jag tror att det är dags att göra mig en liten "önskelista" på vad jag behöver inför höstens alla mysiga pysselkvällar. Fast jag har lovat mig själv att jag ska röja upp och omorganisera min pysselhörna innan jag skaffar nya saker (undra hur länge det håller??).

Jag har färglagt hÄngel flickan med "Tilda pennor", hjärtat har jag färgat in med chalks för att få det ton i ton med de övriga papperen. Det mönstrader papperet kommer från DCWVKRAM är utstansat med QK Moxie, jag har lagt på ett lager med 3-D lack på bokstäverna för att få lite extra effekt. Knappar med vit floss samt Prima blommor och brads. Stygnen är ritade för hand med en vanlig svart tuschpenna.

image11
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0