BESTÄLLNINGS KORT

Detta kort har jag gjort åt en arbetskompis som skall ge bort det till nyblivna föräldrar.
Jag har använt mig av en Tilda stämpel från Magnolia, den är färglagd med "Pro Marker" pennor samt glitterlim (crystal).  Jag har använt fluid chalks runt kortstommen samt runt papperet med flickan för att det skall bli en mjukare övergång mot det bruna papperet bakom. Det bruna papperet fungerar som en "tag pocket".
Jag insåg att jag hade en helt ny dies till min Revolution som jag inte hade hunnit prova ännu, så här är premiären för min nya "tag dies". På tagen valde jag att stansa ut "Lycka Till" och jag använde då QK Olivia. För att få lite extra effekt på bokstäverna använde jag 3-D lack. Jag knöt sedan fast band i tagen för att den skall vara lättare att dra upp, jag använde rosa organza band samt satinband i kopparfärg.
I övrigt har jag använt QK och stansat ut små hjärtan (heart Mini RS-0400) som jag har dekorerat med glitterlim. Jag har även använt bruna photo turns med runda brads.
Bakgrundspapperet kommer från DCWV och heter Pink-Brown Flower Dots, det är just för tillfället ett av mina favoritpapper.


 
image17

image19


Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Kortet är jätte fint.
Det mönstrade pappret älskar jag oxå.

2007-09-01 @ 08:37:14
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vilket härligt kort. Snygga färger, papper och fint komponerat!
/Gunilla

2007-09-04 @ 15:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0