Då var det dags...

för en uppdatering. Bättre sent än aldrig. Det har varit fullt upp sen sist så jag har inte riktigt hunnit med att skriva något förrän nu. Jag har jobbat en hel del den senaste veckan. Jag har fått vikarierat lite på en skola här i närheten, det har varit jätte skoj och lärorikt. Det är kul att få komma ut och jobba lite oxå och inte bara sitta hemma och plugga hela tiden. Mitt nya liv går fortfarande faktiskt bra. Jag försöker träna 2-3 gånger i veckan eller i alla fall ge mig ut på en daglig promenad. Jag har slutat ätit godis, det får jag se hur länge jag klarar men än så länge känner jag inget sug. Den här veckan som gått så har jag och några fler haft en utmaning på en jätte bra träningssida på nätet www.shapelink.com Vi har denna vecka tävlat om vem som har tränat flest minuter. Jag vann inte, men jag kämpade på bra så jag är nöjd ändå. Det känns lite lättare att komma iväg och träna när jag har något som motiverar mig. Jag fick även en glad nyhet när jag ställde mig på vågen imorse. Jag har gått ner nästan 4 kg sen 1 januari. Alltid en bra början, men det är många fler kilon som skall bort. Mitt mål är minst  -10 kg till midsommar, det borde jag kunna fixa. Skam den som ger sig!
Jag har även hunnit med lite pyssel, ett av mina alster får ni se här nedan. Ett stort tack till Boel och Hanna för trevligt sällskap. Som vanligt får man inte så mycket gjort men det är trevligt att träffas.
Hanna har dessutom startat upp en ny blogg som ni måste kolla in http://hanna8008.bloggsida.se/
Välkommen till bloggvärlden Hanna!




Veckan som kommer borde bli ganska lugn, hoppas jag. Jag ska göra färdigt ett skolarbete som skulle ha varit klart för länge sen. Albin ska följa med farmor och farfar till Funäsdalen ett par dagar och träffa faster med familj. Synd att Patrik måste jobba, annars hade vi åkt hela familjen. Om jag får lite tid över ska jag ta tag i allt som skall fixas här hemma. Vi har lite nya planer nu framöver. Jag ska flytta in min pysselhörna till tvättstugan (med stor sorg måste jag överge mitt rum). Jag och Patrik ska flytta ner till mitt nuvarande pysselrum. Albin ska få ta över vårat rum och Wilma ska få behålla sitt och Albins rum för sig själv. Under trappen ska vi fixa iordning en datorhörna och uppe i hallen ska vi ha en byrå (som i dagsläget ligger omonterad i kartong). Så nog finns det att göra alltid!
Jag har fått för mig att jag vill börja åka längdskidor, vi har ett skidspår alldeles utanför vårat hus. Det är skamligt att jag inte har åkt där en enda gång. Men problemet är att jag inte har åkt skidor över huvud taget de senaste 12 åren. Det borde vara dags nu! Jag skulle vilja köpa mig ett nytt skidset med skidor, pjäxor och stavar. Vet bara inte riktigt vad jag ska köpa för något. Hinner jag så ska jag ta en sväng imorgon och kolla vad som finns på marknaden.
Det var allt för den här gången, hoppas att vi ses snart igen!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad roligt att se dig tillbaka. Det där giraffkortet är absolut en av mina favoriter som du gjort. Brunt är så bra, den färgen måste passa till allt!

Vi ses i spåret då, jag ska också ta mig ut i våran härliga vinterskog! /Kram

2009-01-19 @ 16:44:31
Postat av: Pimmi

Vilket gulligt kort, jätte fin datumstämpel. Kram Emma PS. vad duktig du är med träningen och godisätandet, önskar jag hade lite av din självbehärskning

2009-01-20 @ 19:59:39
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0