INTE NU IGEN...

det skulle ju inte ta så många dagar/veckor mellan mina inlägg det här året. SKÄRPNING!
Jag har haft fullt upp den senaste tiden, dålig ursäkt (jag vet). Förra veckan var jag i Härnösand, nu har skolan börjat igen. Det känns helt okej än så länge, men av tidigare erfarenhet så vet jag att det snart känns annorlunda.
Den här veckan så har jag fått glädjen att vikariera på skolan där jag gjorde min VFU. Jag är hos en helt underbar klass, en F-1:a. Det är så roligt att få vara ute och jobba "på riktigt" och inte bara sitta hemma och läsa i böckerna. Jag lär mig mycket mer ute i vardagen med barnen och de andra lärarna. Ewa som jag hade som handledare under min praktik är en så underbar person och pedagog. Om jag blir hälften så bra som hon är kommer jag att bli en perfekt lärare. Hon är verkligen en bra förebild som har mycket erfarenhet och bär på många kloka tankar. De barn som får ha henne som fröken kan skatta sig lyckliga. Nu har jag den stora äran att få arbeta tillsammans med henne under några dagar.
Jag ska snart iväg och jobba några timmar, men idag ska jag bara jobba på fritids så jag börjar inte förrän kl 12 idag. Har försökt att plugga lite nu på morgonen men det går lite trögt. Istället kom jag på att jag äntligen skulle inviga min Silhouette från Quickutz. VILKEN UNDERBAR MASKIN!! Hur har jag kunnat leva utan den?? Om du råkar ha en slant över en dag så tveka inte på att investera i en sådan. Ni som är i pysselvärlden förstår, ni andra kan spara era pengar tills ni förstår vad det handlar om!
Det börjar smått dra ihop sig inför min och Hannas trevliga resa till Tyskland. Scrapkryssningen!! Gissa om det ska bli skoj?! Har en tanke på att hinna rensa ut ordentligt i pysselhörnan innan för att kunna sälja en hel del som inte används längre och kanske istället få köpa lite nytt.
Jag har inte orkat scanna in något av allt nytt pyssel som jag har åstadkommit den senaste tiden. Ni får hålla till godo med ett julkort som jag gjorde under hösten i lite annorlunda julfärger. Jag ska dessutom tillägga att det tillverkades på endast 20 minuter!! (Tack till Rutan som klippte ut tomten).
Kram på er och glöm inte att ta på er mössan ute i kylan! Här i Östersund har vi just nu -19 grader, kallt men myggfritt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vet, jag vet, JAG VET! Den är helt underbar!

Tack för att du tipsade mig om den:o)

Tyskland ja, bara tre veckor kvar nu. Det känns helt otroligt att vi ska få följa med på den. Vi är lyckligt lottade vi.

Härligt att du trivs på jobbet också.

Ha re bäst, vi måste snart ses!

Kraaaaam.

2009-02-04 @ 12:26:34
URL: http://hanna8008.bloggsida.se
Postat av: Pysselrutan

Välkommen till bloggvärlden igen ;)

Det låter väldigt spännande med din nya "makapär".

Kommer nog ner snart för en förevisning.

Ha det gott !!!

kram Rutan

2009-02-04 @ 13:42:38
URL: http://pysselrutan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du har blivit utmanad kolla min blogg!

2009-02-09 @ 14:44:35
URL: http://channen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0