PIRAT KORT

Albin ska på kalas nu på söndag, Simon som fyller år önskar sig Piratsaker och jag tänkte att även kortet skulle få gå i samma tema. Jag tycker att det är ganska svårt att göra kort till killar, det blir oftast för gulligt. Men den här gången lyckades jag i alla fall undvika det gulliga. Kortet i sig är ganska enkelt gjort. Jag har använt vanlig svart kartong som kortstomme, mönstrat papper från Junkitz (dubbelsidigt). Jag har stansat ut "SIMON" med QK och alfabetet är Eliza, 4:an är utstansad med Revolution i Abigail. Flaggan har jag klippt ut på fri hand och monterat fast på en vanlig pinne från trädgården. Till sist har jag stämplat en pirat och klippt och satt fast på flaggan med 3-D kuddar. Runt om kortet har jag dragit med en stämpeldyna och embossat med lite Hologramsparkle för att få lite extra effekt.

image21

Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

1000,1000 tack Anna för all hjälp !!!
Det är inte alla som har turen att bo bredvid
en dygnet runt öppen "kortakut".
Trots att det är fredagkväll.
Utan din proffshjälp hade det inte blivit något kort.
Kram Rutan

2007-09-07 @ 21:38:50
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0