FLER JULKORT

Idag har jag haft besök av Boel och vi hade en liten pysselstund tillsammans.
Tack Boel för en mycket trevlig dag och god mat!
Jag lyckades knåpa ihop några julkort, tre stycken blev färdiga. Jag har använt samma motiv men gjort tre olika variationer. Konstigt nog så blir det lika men ändå olika... Stämpeln som jag har använt kommer från Magnolia och heter "Vintriga Tilda". 
Som jag skrev igår så utmanar jag mig själv för tillfället och än så länge fungerar det ganska bra. Idag använde jag ytterligare dekorationer som har gömts undan med tiden. Framför allt så har jag börjat använda mina Loopybrads som har legat i lådan i ca 2 år tror jag (är nog på tiden att de används?!). Jag har även använt några brads som är nya för mig, det är stjärnorna som jag har använt på två av korten. Jag har dessutom tagit reda på lite papper som har blivit över vid tidigare tillfällen. Jag måste nog erkänna att det känns ganska bra att göra något av "skräp" istället för att bara slänga. I övrigt är korten ganska typiskt min stil, jag har använt glitterlim, Pro Marker pennor och självklart kan jag inte vara utan min bästa vän QUICKUTZEN! Fluid Chalks och 3-D lack är beroende framkallande, så det använder jag mycket flitigt på det mesta.
Ja, det var väl lite om vad som har hänt idag och här nedan får ni se hur det blev. Känner mig lite generös som bjuder på tre visningskort idag, men någon gång ska man väl vara på go sidan!
Ha det så bra allihopa och vill du vara extra snäll idag så skriv gärna en kommentar. Det är roligt att se att så många har hittat hit till min blogg men det är ännu roligare om man vet vilka det är som besöker mig!

image25



image27



image28

Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Kanon fina kort alla tre.
Det röda är min favorit.
Nu känner jag att jag oxå måste börja göra julkort.
Tusen tusen tack för överaskningen!
Jag fick nämligen en filurstämpel "doktorn" av Anna, min kära granne & mentor.

2007-09-14 @ 13:03:27
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

En hel hög med fina kort. Samma stämpel och ändå så helt olika varandra. Fint målade och härligt dekorerade!
Ha en bra vecka/Gunilla

2007-09-18 @ 10:59:22
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Sussig

Hej!
Jättefina kort!
Är första gången jag besöker din sida men jag kommer tillbaka för mer inspiration. :)

2007-09-19 @ 19:51:07
Postat av: Karin

Så många fina kort du har gjort. De här julkorten är underbara. Jag gillar den stämpeln mycket. Blev inspirerad nu att plocka fram min!

2007-09-19 @ 22:22:04
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej! Surfar runt lite o dina kort var fantastiskt fina. Är på jakt efter en nybörjarkurs i kortmakeri i Sthlm-området. Just "upptäckt" detta med kortmakeri. Har du nåt tips?? mvh, Hanna

2007-09-20 @ 23:09:17
URL: http://pysselpingla.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack snälla för tipset! Jag har nu mailat korthuset o hoppas på svar om nybörjarkurs. Ser fram emot en fortsatt pysslig höst o, kanske, ett nytt intresse... Jag hör av mej o låter dej veta hur det går. O så kikar jag nog in på din blogg då o då för o få lite inspiration. Hösthälsningar, Hanna

2007-09-22 @ 15:45:37
URL: http://pysselpingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0