VÄLKOMMEN WILMA!

Äntligen är hon här, våran efterlängtade lilla Wilma. För snart en vecka sedan såg hon dagsljuset för första gången. Måndag morgon 8/10-07 kl 04:54 föddes detta lilla underverk. 49 cm lång och 2720 g.
Allt gick bra, över min förväntan faktiskt. Jag hade varit ganska orolig inför förlossningen men med hjälp av min älskade Patrik och en underbar barnmorska så gick det till slut bra.
Jag och Patrik for in till förlossningen på söndag eftermiddag eftersom jag började må dåligt igen, huvudvärk och illamående (pga havandeskapsförgiftningen). Jag hade fått order från läkaren att åka in så fort något av symptomen kom tillbaka, fick ju äran att åka hem över en hel helg : )
När vi kom in så gjorde läkaren en ultraljudsundersökning och insåg att jag inte hade något fostervatten kvar. Vi fick då veta att det var tvugna att sätta igång förlossningen. Vi fick återigen "checka in" till mitt rum på BB.
Ca 23:00 på söndag kväll började jag få väldigt ont i ryggen och fick fler och fler sammandragningar som gjorde mer och mer ont och kom allt tätare. Men enligt barnmorskan var detta inte förlossningsvärkar utan bara början. Jag fick morfin och sömntablett för att kunna koppla av och sova några timmar. Sova var inte ens att tänka på! Jag fick så fruktansvärt ont de närmsta timmarna, jag kallade på barnmorskan än en gång och förklarade att detta inte är hållbart. Jag blev då förflyttad till förlossningen vid kl 04:00 och sedan gick allt bara av farten. Jag njöt av lustgasen och inte fullt 1 timme senare så fick jag vår älskade dotter i famnen!
Här nedan får ni se några av de första bilderna jag har på henne och självklart Albin som är en mycket stolt storebror!

image32

image33

image34

Kommentarer
Postat av: Katarina Skylare

Hej alla, grattis och välkommen lilla fillifjonka! Vad kul att, äntligen, få se det lilla underverket. Vi har ju väntat på det sedan läääääääääääänge...
MASSOR med kramar från oss alla, Katarina, Anna, Beda, Peter och Amos.
PS: Så fort alla baciller är borta kommer vi och myser!

2007-10-14 @ 23:01:16
Postat av: Pysselrutan

Oskar kommentar om Wilma:
Hon är ju så söt & liten, å hon har ju så små knän.
Jag har ju haft äran få hålla i underverket, å man smälter som smör i solsken.
Många kramar från Grannarna

2007-10-15 @ 10:10:04
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: Sussig

Grattis till nykomlingen! Hon är så vacker, förstår att storebror är stolt! :))

2007-10-15 @ 18:22:02
Postat av: Maria

Men WOW vilken liten sötnos. Förstår att ni är stolta över henne!
Hoppas ni alla mår bra. Kram!!

2007-10-15 @ 18:29:48
Postat av: Lena P

Grattis! Skönt för dej att det äntligen är över.
Sååå söt hon är! Sköt om er nu och ha ta vara på tiden, den går så fort!
Kram

2007-10-15 @ 22:43:48
Postat av: Lotta

Stort grattis till lilla Wilma - hon är verkligen ljuvlig!
Varma lyckönskningar från Lotta med familj

2007-10-27 @ 15:02:56
URL: http://pyssellotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0