DOPPRESENT

Förra helgen var jag på barndop. Det var Alma, min brorsdotter som döptes. Jag fick den stora äran att bli gudmor! Självklart var jag tvungen att "pyssla" till en doppresent och ett dopkort.
Väskan är en färdig pappväska som jag har målat och dekorerat med mönstrade papper, chipboards, stickers och glitterlim. Jag gjorde även 2 st tags som det står datum och kyrkans namn på. Tanken är att detta skall kunna fungera som en liten väska att samla dopminnen i eller annat som är värt att spara under hennes uppväxt. Alma fick ett halsband med ett litet hjärta och sin månadssten i, jag hittade även en söt liten skallra som jag inte kunde motstå.
Här nedan ser ni resultaten av väskan och kortet. Självklart måste jag ha en bild på sötnosen själv också, fasters lilla gullunge!

image41

image43


image44


image45

Kommentarer
Postat av: gunilla/nilla

Det är ngt visst med barndop, sådan glädje.
Vilken fin present du gav henne. En personlig sak som du lagt ner en massa jobb på.
Ha en skön helg/Gunilla

2007-11-17 @ 10:36:42
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Pysselrutan

Super söt väska & kortet likaså.
Du kan verkligen detta med att pyssla.

2007-11-17 @ 10:54:31
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: Sussig

Var har du hittat mallen till kortet?? Eller har du ritat på fri hand? Vore jätteglad om jag kunde få länken till mallen om det finns en sådan.

2007-11-25 @ 09:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0